18 października 2019 roku mieszkańcy Nowej Soli zyskali nowe narzędzia do załatwiania wielu urzędowych spraw, które wymagały do tej pory osobistej, często niejednokrotnej, wizyty w przedsiębiorstwie. System Internetowej Obsługi Klienta (iBOK) obejmuje bardzo szeroki zakres spraw. Z jednej strony są to sprawy nie wymagające posiadania konta w systemie, takie jak zgłaszanie awarii, czy możliwość przeglądania map sieci wodno-kanalizacyjnej. Grupa spraw dostępnych dla zalogowanych użytkowników, to m.in. dostęp do e-faktur, płatności on-line, zdalne składanie wniosku na warunki techniczne czy podpisanie umowy.
System w sposób płynny integruje system informacji przestrzennej z systemem elektronicznej obsługi klienta. Dzięki czemu lokalizacja zdarzeń i wniosków na mapie sieci wodno-kanalizacyjnej odbywa się w intuicyjny sposób i na mapie prezentującej rzeczywisty i aktualny stan sieci.
Wiele integracji, w tym z systemem dziedzinowym, elektronicznym obiegiem dokumentów, płatnościami elektronicznymi i systemem powiadomień SMS, sprawia, że wdrożenie z jednej strony bezkolizyjnie wpisuje się w dotychczasową działalność MZGK, a z drugiej przenosi technologię obsługi klienta na nowy poziom – mówi Kierownik Projektu, Jacek Kałużyński z GISPartner.
Wdrożenie przeprowadziła firma Comp S.A z wykorzystaniem rozwiązań firmy GISPartner sp. z o.o (www.gispartner.pl), dostarczonych przez GeoTechnologies Sp. z o.o.
System dostępny jest na stronie https://e-uslugi.mzgkns.pl. W ramach popularyzacji usługi MZGiK udostępnił na YouTube film instruktażowy (https://www.youtube.com/watch?v=vDyPVqdliE8).